Музика Йоганна Штрауса завжди святкова. Саме тому концерти творів композитора часто відбуваються у новорічні дні. Штраус-концертами не раз радувала Національна опера України, але схоже, в неї з’явився сильний конкурент — Київський академічний національний театр оперети. На його сцені вже відбулося кілька концертів, програма яких складалася виключно з мелодій короля вальсу. То були добре знані арії, вальси, польки, марші, галопи.
А недавно театр здивував публіку неабияким сюрпризом. Таким новорічно-різдвяним подарунком став Штраус-концерт, під час якого разом із відомими прозвучало чимало нових для українського слухача творів великого Маестро. Серед музичних номерів, які в Україні виконували вперше, — вальс «Там, де цвітуть лимони», романс для віолончелі з оркестром, а також кадриль «Кармен», автор якої — брат Йоганна Едуард Штраус.
Концерт у столичній опереті подарував безліч приємних зустрічей з іскрометною штраусівською музикою. Глядачі мали можливість не тільки насолодитися шедеврами, а й почути історії створення деяких із них. Ведуча — заслужена артистка України Валентина Донченко-Бутковська розповіла, приміром, що французька полька «Улісі Крапфен» примітна тим, що імітує голоси птахів, у галопі «Кліп-клап» чуємо звуки ритмічних рухів млина.
Цікаву історію має і «Селянська полька». Її Йоганн Штраус написав 1863 року, коли після перших тріумфальних гастролей у Росії австрійський композитор став постійним диригентом літніх концертів при Павловському вокзалі. Задум польки полягав у тому, що глядачі мали під час її виконання не бути пасивними, а підборами власного взуття вистукувати її ритм, та ще й підспівувати.
Назва ж скерцо «Перпетуум-мобіле» промовляє сама за себе: ця музика символізує безперервний рух. Ось чому музиканти так довго не могли закінчити грати, а диригент Оксана Мадараш неодноразово йшла зі сцени, а потім поверталася.
Французьку польку «Феєрверк» оголосили як номер-сюрприз. І він вдався: глядачів неабияк здивувало те, що на сцені з’явився художній керівник театру і режисер-постановник цього концерту Богдан Струтинський, який вправно зіграв роль коваля. Високою майстерністю, крім оркестру, вражали також солісти й балет театру.
Чи стануть Штраус-концерти в Національній опереті традиційними? Маємо на це надію. Принаймні, така мрія і мета диригента-постановника новорічного Штраус-концерту Оксани Мадараш. Коли готували цю програму, вона для пошуку й вивчення партитур їздила до Австрії. Ноти спеціально для київського концерту замовляли у Відні.